BL: csak a győztes jár jól
2007. szeptember 28. 7:36
Komoly költségekkel jár a Bajnokok Ligája-szereplés mind női, mind férfivonalon. Ahhoz, hogy nyereséges legyen a szereplés, a legjobb, ha megnyeri az együttes a sorozatot, míg az elődöntőbe jutással nagyjából a pénzénél lesz a klub.
Szakmailag a BL-szereplés mindenképpen komoly ranggal jár. Anyagilag már közel sem ennyire rózsás a helyzet, ugyanis az európai szövetség által fizetett pénzdíjak egyáltalán nincsenek arányban a költségekkel, s azzal az elismeréssel és figyelemmel, amely a BL-t övezi.
Összeállításunkban megnéztük, mennyi pénz jár egy-egy fordulóért a nőknél, illetve a férfiaknál.
Az Audi-ETO – amennyiben bejut – és a másik magyar induló, a bajnok FTC az első csoportkör hat meccséért összesen tízezer eurót kap, miközben a hazai mérkőzések játékvezetői díjai, az utazási és szállásköltségek hozzávetőlegesen 40–50 ezer eurót „szívnak le" a klubok számlájáról.
Ha mindehhez hozzávesszük, hogy csak azért, hogy az egyébként kivívott jog szerint szerepelhessen egy csapat a főtáblán, 3750 euró úgynevezett nevezési költséget kell fizetni, még rosszabb a helyzet. (Már az előselejtező is 375 euróba kerül). Ezen az sem sokat javít, hogy a középdöntőbe továbbjutott csapat 10 ezer eurót, az ottani körben pedig pontonként 2500 eurót kap. Nevezési díj ráadásul itt is van: ugyanannyi, mint az első csoportkörben, azaz 3750 euró.
A két négyes csoportból az első két helyen végzett gárda jut be az elődöntőbe 20 ezer, valamint pontonként ötezer euróért. A nevezési díj itt „csak" 1500 euró.
A párharcok győztesei vívják a döntőt. A két „szerencsés" csapat ezért 30 ezer euróban, a pontokért pedig 10 ezer euróban részesül, a végső győztes pedig további 50 ezer eurót „vághat zsebre". Igaz, még a párharc előtt a játékért be kell fizetni újabb háromezer eurót.
Ha valaki azt gondolná, hogy a költségeket enyhítik a tv-közvetítés jogdíjából, valamint a marketing és reklámjogokból befolyt összegek, az nagyon téved. Az EHF ugyanis semmit nem fizet azért, hogy eladja a tv-közvetítést – Magyarországon a Viasat 3 közvetít a következő öt évben –, valamint a csarnokban a pályán és a palánkon is lefoglal reklámfelületeket: a kezdőkört, a hatoson belül 2–2 talajreklámot, valamint a kamera felőli oldalon kétszer hatméteres reklámfelületet.
Ezekből az adatokból is látható, hogy igazán csak az jár jól, aki meg is nyeri a sorozatot – lehetőleg minél kevesebb pontot veszítve –, az elődöntőbe jutottak pedig azzal zárhatják a pénzügyi évet, hogy nem fizettek rá a legrangosabb európai kupasorozatra.
Forrás: Kisalföld - Szabó Gábor
Konkoly: Napról-napra kell készülnünk
Bemutatkozik a Metz
Bemutatkozik a Iuventa Michalovce
Bemutatkozik az UMF Stjarnan